Hälsokost, rosenrot, solbrun, gi, äppelcidervinäger och omega-3 - Metabolism.se

Öka din metabolism
Till att börja med så behöver du få reda på hur många kalorier du ska få i dig dagligen. Hur mycket kalorier du behöver bestäms av din vikt, kön, ålder och hur aktiv du är. Men det finns en lätt formel som ger dig en bra riktlinje på hur mycket kalorier du behöver per dag. Ta din vikt och multiplicera den med 11, för dom aktiva av oss så multiplicera din vikt med 12.
Dela upp dina måltider till 5-6 om dagen, med ett jämnt kalori intag. Din kropp kommer att göra av med mer energi för att smälta maten och din ämnesomsättning kommer att öka.
Styrke träna, ju mer muskel massa du har desto mer kalorier bränner du dagligen. Muskler bränner mer kalorier en fett då dom behöver kalorier för att ”underhålla” sig skälva, så desto mer muskelmassa du har ju mer kalorier bränner du daglige när du vilar. Det är rekommenderat att träna minst 2 gånger i veckan. 

 


Hälsokost, rosenrot, solbrun, gi, äppelcidervinäger och omega-3 - Metabolism.se Bli smal utan att behöva banta är ingen myt! Just nu kan du testa på ett väldigt förmånligt erbjudande som vi hittat just åt dig.

Naturposts GI-Viktkontroll är ett sätt att gå ner i vikt utan att behöva banta, fler än 50 000 har redan provat och lyckats!
Testa nu så får du erbjudandet i fyra veckor för bara 1 kr!

Hälsokost, rosenrot, solbrun, gi, äppelcidervinäger och omega-3 - Metabolism.se